


Newsletter Vám bude odoslaný na vám vložený kontaktný email
Dojčatá často hovoria svoje prvé slová vo veku približne 10 až 14 mesiacov, vaše dieťa však môže popri počiatočných slovách používať aj gestá, aby sa ubezpečil, že zmysel skutočne príde. Veselá mimika a veľa ukazovania.
Asi vo veku 15 mesiacov sa vaše dieťa bude pravdepodobne tešiť z toho, že sa pripojí k akčným piesňam a dokonca bude poukazovať na časti svojho tela. Opakovane myslite na hlavy, ramená, kolená a prsty na nohách!
Niekde medzi 12 až 18 mesiacov pomenovávame známe predmety a najmä veci, ktoré ich zaujímajú.
Niekde v regióne, kde je možné povedať asi 10 slov, sa zvyčajne stane približne do 18 mesiacov.
Po 18 mesiacoch sa ich porozumenie rýchlo vyvinie a mali by byť schopní riadiť sa jednoduchými pokynmi, ktoré obsahujú kľúčové slová ako „dajte mi plyšiaka alebo kefku“. Inštrukcie ako „poď sem“ je spravidla možné chápať aj od tohto bodu. Vtedy sa začne zábava a oni začnú odpovedať jedným zo svojich obľúbených slov - „NIE!“
Čo môžete urobiť, aby ste pomohli?
Striedajte sa v hrách Nauč sa nové slová Naučte sa názvy kategórií, ako sú hračky, jedlo, zvieratá, oblečenie Bavte sa hraním s bábikami a plyšákmi a klaďte si otázky pri spoločnom prezeraní kníh, ako napríklad - „kde je krava?“ „Kde je plyšový medvedík?“ Skvelý spôsob, ako udržať rozhovor s dieťaťom, je nechať mu výber, a tak sa namiesto otázky „chceš niečo napiť?“ Skúste položiť otázku „chceli by si mlieko alebo vodu?“ Ak nevie, čo to znamená napriek tomu gestikuluje smerom k jednému alebo druhému, potom im dajú meno, napr - „Ó, chceš vodu, paráda!‘
Ďalším spôsobom, ako predĺžiť konverzáciu, je spoliehať sa na to, že si položíte otázky typu „čo to je?“ Skúste napísať komentár „wow, to je vysoká veža!“
Učenie sa slovies a pomôžte dieťaťu ich používať.
Používanie jednoduchých slov ako „umývanie“, „jedenie“, „pitie“ spolu s hračkou, ako je plyšový medvedík alebo bábika, je jednoduchý, ale účinný spôsob, ako im pomôcť naučiť sa slovesá. Potom pokračujte v používaní napríklad bábiky vedľa iného predmetu a postavte sa do nej pomocou krátkych viet, ako napríklad „bábika papá“. Rozširujte vetu ďalej - „Bábika si je pomaranč“.
Skúste prinútiť hračku, aby vykonávala rôzne činnosti (najskôr vymodelovajte akciu - napr. Ukážte, čo je skákanie alebo hranie rolí), napríklad - „bábika spí“, „bábika pije“, „bábika skáče“. Bavte sa s tým a skutočne dajte vyniknúť dôležitým akčným slovám. Hovorte pomaly a zrozumiteľne a nechajte svojmu dieťaťu čas, aby porozumelo tomu, čo hovoríte, a dajte mu čas reagovať.